|
|
|
Arata alte articole din aceeasi categorie
| | | Unde s-au refugiat astazi demonii din Ghergheseni? |
| Din punct de vedere ontologic, ateul e pe o treapta mai jos decat diavolul. Pentru ca ateul neaga existenta lui Dumnezeu cu o convingere nestramutata, fara echivoc. Diavolul insa, are certitudinea dumnezeirii lui Hristos. O spune fara echivoc in evanghelia Gherghesenilor de la Luca 8, 26-39: " Văzându-L pe Iisus, (diavolul, n.n.) a strigat, a căzut înaintea Lui și cu glas mare a zis: Ce ai cu mine, Iisuse, Fiul lui Dumnezeu Celui Preaînalt? Rogu-Te, nu mă chinui"! Diavolul in ipostaza de inger decazut al luminii se inchina "Soarelui Dreptatii". Hristos vine in Ghergheseni si I se infatiseaza "omul fara isusiri", cum ar spune Robert Musil, un om care isi arata goliciunea ca pe o virtute . Zice evanghelistul ca "L-a întâmpinat un bărbat din cetate, care avea demon și care de multă vreme nu mai punea haină pe el și în casă nu mai locuia, ci prin morminte". Invaluit de diavol, omul cu pricina nu mai are constiinta de sine, e un Adam rasturnat, un Adam decazut, dar intr-o decadere absoluta, fara a avea nici macar constiinta decaderii si a goliciunii. Un Adam al ideologiilor postmoderne unde goliciunea si promiscuitatea sunt virtuti nu frici. Promiscuitatea goala ca virtute. Diavolul, care in Ghergheseni e aliniat intr-o intreaga legiune, se gaseste fara optiuni in fata hotararii netramutate a Mantuitorului de a-l elibera pe omul cel gol de invaluirile diavolesti. "Și, ieșind demonii din om, au intrat în porci, iar turma s-a aruncat de pe țărm în lac și s-a înecat". O veste buna si una mai putin buna. Vestea buna e ca indiferent de formele in care se intrupeaza diavolul in istorie, fie comunism, fie nazism, fie ideologiile de moda noua pe care le puteti numi cum vreti, in final, toate acestea se ineaca in promiscuitate spirituala si sunt sortite invariabil esecului. Veste rea e ca diavolul e intr-o continua efervescenta a dedublarii (diaballo- in greaca inseamna dedublare, impartire, sau calomnie, sau, mai expresiv, in egleza, "character assasination"). Vestea rea e ca diavolul se reproduce in variante mai puternice decat inainte si isi intremeaza radacina raului cu o virulenta si mai strasnica decat in variantele "beta". Cand in decembrie 1989 Europa de Est era exorcizata de comunismul ateist prin revolutii violente precum cea de la mine de acasa din Timisoara sau Bucuresti, diavolul a gasit sa se "reinvesteasca" in ideologii de catedra si in spatele unor noi egalitarisme care sunt specialitatea lui. Pentru ca diavolul e un maestru al asasinarii caracterelor in care se intrupeaza. Se arata ca inger al luminii, ipostaza care fascineaza masale, dar in final ajunge sa salasluiasca intr-o turma de porci. Ca turma de porci de la cantina Scolii de la Frankfurt. Scolii de Partid de la Frankfurt. Sau cantina de la Columbia U. Sau ca "Porcul monstruos din Landser" (cca. 1496) a lui Albrecht Durer, care nu are caracteristici precise, e doar un porc cu un cap care zace peste doua trupuri promiscue. Pr. Ion Alexandria, VA, SUA
| Pr. Ion | | |
|
|